31 Mart 2017 Cuma

Market Basket Analysis


Sepet Analizi (İlişki Madenciliği):Müşterilerin hangi ürünleri hangi ürünlerle birlikte satın aldığı analiz edilir. Elde edilecek olan bilgi magaza raf düzenlemelerinde ve promosyon stratejilerinin belirlemesinde kullanılır.

Tableau'nun örnek veri seti ile çalışmaya başlayalım;

Alt Kategori bazında hangi ürünü hangi ürünlenlerle birlikte kaç müşteri tarafından alındığını ve bu çalışmayı nasıl görselleştirebileceğimizi düşünelim...

Adım 1: MüşteriID bazında eşleşen kayıtları bulalım.










Adım 2: Müşteri sayısını Alt Kategori bazında gösterelim











Adım 3:Her iki tablodan gelen Alt Kategoriyi tıklayarak Combined field özelligi ile eşleştirmeye başlayabiliriz.



















Tabi burada fark ettiğiniz üzere "paper-paper" aynı isimde ki ürünlerde geliyor bunları filtrelememiz gerekiyor.

Adım 4: OrderA Ve OrderB diye iki kolon oluşturabiliriz .

OrderA>OrderB 'yi  oluşturduktan sonra filtreye atabiliriz. 

Adım 5:Hangi ürünün hangi ürünle kaç müşteri tarafından alındığını görebiliyoruz.Şimdi ki adım görselleştirme işleminde.





















                                                                                                                                 
Adım 6:Müşteri sayısını boyuta ve renge atıp rengin tonuna ve boyutuna göre en çok birlikte alınan ürünleri görebiliyoruz.










  





***Müşterilerin en fazla kağıt ve Dosya' yı birlikte aldığı görülmektedir.


Adım 7:Yaptığımız çalışmayı Dashboard haline getirme işlemine başlayabiliriz.


Görsel sonucu












Tableau Desktop10ücretsiz burada





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder