30 Mart 2017 Perşembe

KNIME&Tableau -1

İş zekası projelerinde son derece kritik bir süreç olan veri hazırlığı ve entegrasyonu ,KNIME & Tableau birlikteliği ile yeni bir alternatif kazanıyor.

Artık excel(ler),veri tabanları,text dosyaları gibi farklı ortamlarda veri temizlenip entegre edilmesi gereken verilerinizi bir araya getirip entegre etmek için scriptler yazmak,veri dönüşüm metadatanızı yönetimi pahalı script ortamlarında saklamak yerine ,KNIME ile workflow mantıgında hazırlayacağınız veri dönüşüm akışlarında gerçekleştirebilir,büyük maliyetlere katlanmadan son derece gelişkin ,yönetimi kolay ve esnek bir iş zekası uygulaması gerçekleştirebilirsiniz.


Knime & Tableau hakkında Soru -Cevap Şeklinde ilerlemeye başlayalım 

**Elimizde günlük bırakılan excel(ler) olsun ve gün içinde  dosyayı istediğimiz kadar yenilenmesini sağlayalım ve yeni dosya gelirse okumasını mevcut okuduğu dosyaları da filltrelemesini sağlayacak workflow hazırlayalım.


Adım 1:Dosyada ki excelleri okuma işlemi ile başlayabiliriz.
Adım 2:Yeni gelen exceli okuyacak node ekleyelim 
Adım 3:Dummy excel oluşturalım ve bunu da okuyacak node ekleyelim
Adım 4:Eski ve Yeni excelleri birleştirelim 
Adım 5: Çoklamayı önlemek için Group By yapalım.
Adım 6:Yeni Exceli okuyalım eskiyi' de exclude yapalım

Bu işlemlerin Knime da hangi node ile yaptığımıza bakalım.



Tableau Desktop'ın 14 günlük deneme sürümünü buradan indirebilirsiniz. Tableau konusunda daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçin, hem Tableau, hem de KNIME - Tableau entegrasyonu konusunda sorularınızı yanıtlayalım.

KNIME Desktop ücretsizdir . Dilerseniz hemen buradan indirebilir, 
daha fazla bilgiyi de yetkili temsilcisinden alabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder